Pages

My Beloved Family

My Beloved Family

Sunday, September 25, 2011

Tanggal 24Sept2011

Tanggal 24 September 2011 maka genaplah aku berumur 23thn.. Alhamdulillah aku masih mempunyai peluang untuk menikmati hidup dunia yg penuh pancaroba ni.. Setiap thn, aku mengharapkan sesuatu yg baik bila menjelang ulang thn ni, tp kali ini ia berlaku sebaliknya. Tiada smbutan, tiada trima wish yg bertalu2, dan seperti tiada siapa yg peduli.. Terasa seperti diri ni tak wujud.. Tapi aku bersyukur punya family yg sgt caring+loving..
Pagi2 dah siap2 nak p keja.. Dah standby nak berangkat, tiba2 'kak, happy birthday....'dsertai doa yg buat ati ni terasa sayu...dipeluk, dicium...air mata hampir menitis, tp di tahan smbil memberi senyuman agar ati seorg ibu itu terasa tenang bila melihat si anak ceria...namun, snyuman yg diberi tidak mampu utk mengaburkn pndangan ati seorg ibu trhadap anknya... aku pura2 hepi d ari ulang thn ni..lpas salam dn cium tgn mak, aku terus p keja..
Sampai ja kt ofis, dpt msj...'kak buat la keja, jgn sush ati...smuanya akn slesai...' dr pg, smpai ke ptg ati tdak tenang... tp bsyukur lg sbb ada some1 yg caring dan sntiasa ada bsama dlm kadaan yg kritikal mcm ni... xtau la dia jemu ka x mlayan kerenah ni...mcm mna pun, tma kasih sbb happykn jiah...
Apa yg jd pd hari ni, penuh dgn hikmah sbenarnya, cuma kita yg xtau apa d sebalik kejadian ni.. Ati ni berasa lega, lapang, trasa ringan, wlaupn dlm msa yg sama sedih knpa semua ni jd, sdangkn mengecap kbahgiaan itu adalah impian semua org.. Kita x blh nk salahkn takdir, dan kita x blh lwn takdir, tp bila smua dh jd, kita kena akur itulah takdir, qada' dan qadar yg kita kena pcaya...
Aku dah x kesah org nak kata aku apa, asalkn apa yg aku pendam selama ini sudahpn terungkai..Sampai bila harus aku berpura2 sehingga memudaratkn diri sendiri... Aku dah x sggup... yg melihat trasa berat, yg menanggung tiada sapa yg tahu.. Akhirnya, pd tarikh ini mnjadi sejarah dlm idupku, maka berakhirlah segala sandiwara selama ini...
Sekarang, hanya mengharap agar apa yg akn dilalui dpt dihadapi dgn tenang..Segala kesulitan dpt dileraikn dgn mudah, dan segala ketidakmampuan dpt d atasi dgn pertolonganNYA... Thankz utk family yg sentiasa ada time susah senang, dn pd abg yg buat jiah tsenyum dlm waktu2 yg kritikal tu...sgt appreciate...thankz again...
Masa depan kita tiada sapa pun yang tahu melainkn yg MAHA MENGETAHUI....

1 comment: